اثر بخشی گوگل ادوردز
“چرا از گوگل ادوردز استفاده کنیم” و “آیا گوگل ادوردز موثر است؟” کلمات کلیدی بسیار رایجی هستند که در گوگل جستجو می شوند که نشان می دهد بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار وجود دارند که درباره گوگل ادوردز چیزی شنیده اند، اما مطمئن نیستند که چطور کار می کند و چگونه می تواند برای آنها مفید باشد.
ما بر این باوریم که گوگل ادوردز، سیستم تبلیغاتی فوق العاده موفق پرداخت گوگل برای هر کلیک (PPC)، می تواند تقریباً برای هر نوع کسب و کاری کارساز باشد. استفاده از گوگل ادوردز (یا هر پلتفرم PPC) به زمان و هزینه نیاز دارد، اما هزاران کسب و کار دریافته اند که این زمان و هزینه به صرفه و مفید است؛ در این پست، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنید.
اگر قبلاً هرگز از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید و شک دارید ارزش استفاده دارد یا نه، این پست برای شما مناسب است. در ادامه به ۱۰ دلیل برای استفاده از گوگل ادوردز اشاره خواهیم کرد:
- ۱. مقیاس پذیر است
یکی از دشوارترین چالش ها برای هر بازاریاب مدیریت منابع در مقیاس است؛ به این معنی که برای پنج برابر پیشبرد نیاز به پنج برابر تلاش نداشته باشد. گوگل ادوردز بسیار مقیاس پذیر است، به همین دلیل برخی از مشاغل سالانه میلیون ها دلار برای تبلیغات در این قالب هزینه می کنند. شما می توانید بودجه PPC (پرداخت پول برای هر کلیک) خود را افزایش دهید و بر این اساس سود شما افزایش می یابد.
- ۲. قابل اندازه گیری است
در مقایسه با کانال های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجله ای، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است و تبلیغات گوگل ادوردز یکی از قابل اندازه گیری ترین کانال های آنلاین است. اندازه گیری دقیق میزان ورودی از سئو آنقدر امکان پذیر نیست. اندازه گیری رسانه های اجتماعی نیز می تواند به همان اندازه دشوار باشد. اما گول ادوردز می تواند تعداد معیارهای PPC را به شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی برای تبلیغ مفید است و چه چیزی نیست.
- ۳. انعطاف پذیر است
گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید کمپین ها و تبلیغات خود را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم کنید و مخاطبانی را که بیشتر می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید هدف قرار دهید. به عنوان مثال می توانید:
انواع مطابقت کلمات کلیدی را مشخص کنید مثلا می توانید تبلیغات خود را فقط برای افرادی که کلمه کلیدی دقیق مورد نظر شما را جست و جو می کنند نمایش دهید.
مخاطب خود را بر اساس مکان، زمان، روز، زبان، مرورگر یا نوع دستگاه و غیره محدود کنید. نیازی نیست که تبلیغات خود را سراسر دنیا در معرض نمایش قرار دهید.
۹ دلیل برای استفاده از گوگل ادوردز
۴ . سریعتر از سئو است
برای وب سایت های جدید، نتیجه گرفتن از سئو ممکن است ماه ها طول بکشد. در گذشته مردم تصور می کردند گوگل به دنبال فیلتر کردن عمدی وب سایت های جدید در نتایج جست وجو است. اما مشکل این است که رقابت شدید است و برای “اثبات” یک وب سایت و کسب موقعیت زمان زیادی لازم است. گوگل ادوردز یک راه حل عالی برای کسب و کارهای جدید است چرا که برای دیدن نتایج لازم نیست اینقدر منتظر بمانید. در حالی که روی سئوی سایت خود کار می کنید، می توانید منابع خود را در یک کمپین Google Ads قرار دهید و بلافاصله ترافیک و کلیک ها را شروع کنید.
۵ . معمولا از سئو آسان تر است
به روز نگه داشتن وب سایت نه تنها بسیار دشوار است، بلکه برای افزایش ترافیک ارگانیک، تیمی متشکل از ۳-۵ نفر به طور مداوم محتوای سئو را تولید می کنند روی بهینه سازی و ایجاد لینک کار می کنند. همچنین یادگیری Google Ads آسان تر است زیرا اطلاعات متناقض کمتری درباره ی آن وجود دارد.
- ۶. می تواند جذاب تر از نتایج جست و جوی ارگانیک باشند
گوگل در چند سال گذشته تعداد زیادی قالب جدید تبلیغاتی مانند تبلیغات لیست محصولات و تبلیغات درون ویدئویی را در یوتیوب ارائه داده است. گوگل انگیزه کافی برای ارائه قالب های خلاقانه را دارد چراکه تبلیغات خلاقانه تر و جذابتر کلیک های بیشتری می گیرند و این به معنای درآمد بیشتر برای گوگل است. کلیک های بیشتر برای تبلیغ دهنده نیز مفید است، بنابراین می توانید از این قالب ها و برنامه های افزودنی تبلیغات جدید استفاده کنید.
۷ . ترافیک ایجادی ممکن است بهتر از ترافیک ارگانیک باشد
ترافیک ارگانیک عالی است، این موضوع را نفی نمی کنیم اما برخی شواهد نشان می دهد که ترافیک جست و جوی پولی بهتر از ترافیک ارگانیک است. این احتمالاً به این دلیل است که ترافیک جستجوی پولی هدفمندتر و واجد شرایط تر است (به دلیل به گزینه های هدف گذاری که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم)، و اینکه سوالاتی که منجر به کلیک تبلیغ می شوند به احتمال زیاد ماهیت تجاری دارند تا اطلاعاتی.
- ۸. سایر کانال های بازاریابی شما را تکمیل می کند
Google Ads مکمل سایر اقدامات بازاریابی شماست. بازاریابی مجدد یک روش ویژه برای هدف قرار دادن افرادی است که به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند. با بازاریابی مجدد گوگل ادز می توانید بازدیدکنندگان قبلی وب سایت خود را با استفاده از یک کوکی ردیابی سپس تبلیغات نمایشی شما آنها را در سراسر اینترنت “دنبال” می کند، بنابراین نام کسب و کارشما در ذهن آن ها باقی می ماند.
- ۱۰. رقبای شما از گوگل ادوردز استفاده می کنند
کوواریو اخیراً گزارش داده است که هزینه جستجوی پولی جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ ، سال به سال ، ۳۳ درصد افزایش یافته است. طبق مطالعات، “درآمد حاصل از جستجوی پرداخت شده در بلک فرایدی با افزایش چشمگیر ۳۱٪ نسبت به سال گذشته، به دلیل سرمایه گذاری ۲۱٪ تبلیغات ازین طریق بوده است”
با این حساب گوگل ادوردز یکی از درگاه های مناسب برای تبلیغات است و می توانید برای رشد کسب و کارتان از این راهکار استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس و آنالیز داده ها با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.