۶ مزیت استفاده از موشن گرافیک برای برندها و کسب و کارها
ویدئوهای با کیفیت یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم و ضروری کسب و کارهای امروزی هستند. موشن گرافیک یکی از بهترین ابزاری است که کمک می کنند پیامتان را به سادگی به مخاطبانتان منتقل کنید. بالا رفتن بازدیدهای حاصل از شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو، بالا رفتن نرخ تعامل و افزایش نرخ تبدیل، همگی از مزایای مهم موشن گرافیک به شمار می روند.
علاوه براین، چه چیزی بهتر از اینکه با استفاده از یکی حواس مهم، یعنی بینایی، به مشتریانتان کمک کنید اطلاعات را بهتر و سریعتر دریافت کنند؟ محتوای جالب، تصاویر چشمگیر و موسیقی روحبخش می توانند به درک اطلاعات جدید و پیچیده کمک زیادی بکنند.
از مزایای موشن گرافیک این است که اگر خریداری ویدئوی محصول آنها را تماشا کند، بیشتر احتمال دارد به وب سایت آنها مراجعه کند و محصول پیشنهاد شده را خریداری کند یا حتی میزان سفارش خود را بیشتر کند.
همچنین این نوع ویدئو می تواند برای کسب و کارهای خدمات دهنده در نقش راوی داستان برند عمل کند و تعامل و ارتباط با مخاطبان را ظرف زمانی کوتاهتر بیشتر کند.
بازاریاب ها نیز می توانند از این ویدئوها به عنوان یکی از بهترین ابزارهای برندینگ محصول، یادآوری برند مستمر و تبلیغ محصولات جدید استفاده کنند.
مزیت های موشن گرافیک
برای طراحی موشن گرافیک های مخصوص برند خودتان، باید زمان، پول و تلاش لازم را در نظر بگیرید. حتی وقتی کار طراحی موشن گرافیک را به متخصصین می سپارید، باز هم یک سؤال باقی می ماند: مزایای موشن گرافیک چیست و چطور به کسب و کارها و برندها کمک می کند؟
در ادامه این مقاله به این پرسش پاسخ می دهیم :
- بازخورد همزمان
محتواهای ویدئویی بیشتر مخاطبان را به نظر دادن تشویق می کنند. همه می دانند که مشتریان بالقوه ی برندها اگر حق انتخاب داشته باشند، ترجیح می دهند ویدئو تماشا کنند تا اینکه توضیحات محصول یا خدمات را بخوانند. محتوای ویدئویی یک منبع بی پایان برای دریافت نظرات مشتریان درباره محصول و کلیت شرکت ها است. آنالیز دقیق بازخوردها مسیر صحیح برای بهبودها و به روزرسانی های بعدی را مشخص می کند. علاوه براین، از این طریق می توانید همواره با مخاطبینتان در تماس باشید.
- شناخت برند
مخاطبین شما ویدئوهای دست اول، خوش ساخت و چشمگیر را راحت تر به خاطر می سپرند. شما نباید قدرت حافظه تصویری را دست کم بگیرید. محتوای ویدئویی باعث می شود احتمال اینکه مخاطبان در برخورد دوم محصول یا خدمات شما را بشناسند دوبرابر بیشتر شود. پیام های ساده سازی شده که به شکلی جذاب تر ارائه می شوند به آسانی درک شده و بیشتر در حافظه می مانند. تنوع موشن گرافیک ها باعث می شود بتوانید آنها را مطابق نیازها و سلایق نوع مخاطبین یا گروه سنی خاص مورد نظر خود تنظیم کنید.
هرچیزی از یک ویدئوی کوتاه گرفته تا یک فیلم سینمایی کامل می تواند با موفقیت روبرو شود. حتی یک کاراکتر کوچک و ساده می تواند آنقدر محبوب شود که شرکت شما بتواند به کمک آن محصولات و خدمات جدید خود را معرفی کند و با مخاطبین ارتباط برقرار کند.
- تعامل اجتماعی
گاهی اوقات ویدئوهای جالب و جدید ما را از خود بیخود می کنند. ما نه تنها آنها را تماشا می کنیم و بازخوردمان را با تولید کننده ویدئو در میان می گذاریم، بلکه دلمان می خواهد دوستانمان هم آنها را ببینند. یک ویدئوی خوش ساخت قابلیت این را دارد که ظرف چند دقیقه یا حتی چند ثانیه در شبکه های اجتماعی پخش شود و برای برند شما تبلیغ کند. تأثیر شبکه های اجتماعی روی تصمیم گیری های برندها پیش از این بارها مورد مطالعه قرار گرفته است. برای به راه انداختن این ماشین در نقطه ی شروع، باید کاری کنید که مشتریانتان دلشان بخواهد ویدئوها را به اشتراک بگذارند و همین باعث می شود برندتان دیده شود.
- نرخ تبدیل و سئو (SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو)
بیشتر محتوایی که در اینترنت می بینیم به صورت داده های متنی است. رقابت بالاست و همه سعی دارند در نتایج جستجو رتبه ی بالاتری کسب کنند و متن هایی بی نقص ایجاد کنند. در دنیای محتواهای ویدئویی، رقابت تا این حد شدید نیست. اگر ویدئویی برای تبلیغ برند شما ساخته شده باشد، احتمال اینکه کاربران موقع جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول نتایج جستجو با آن برخورد کنند بیشتر می شود. این یک فرصت عالی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریانتان است که نباید از دستش بدهید!
- رقابت پذیری بهتر
می خواهید موفق شوید؟ چیزی ارائه بدهید که منحصر بفرد باشد. بازاریابی ویدئویی چیز جدیدی نیست. موفق ترین حاضرین در بازار چندین دهه است که از آن استفاده می کنند و نتایج فوق العاده ای می گیرند. مسئله اینجاست که تکنولوژی دائماً در حال دگرگونی است و رویکردهای زیادی برای تولید ویدئو ظاهر می شوند. اکنون با ظهور موشن گرافیک ها دیگر لازم نیست برای ساخت ویدئو حتماً بازیگران حرفه ای استخدام کنید، استودیو اجاره کنید یا تجهیزات گرانقیمت تهیه کنید. طراحی موشن گرافیک به مراتب از تولید ویدئوهای زنده آسانتر است.
شما با انتخاب این نوع ویدئوها می توانید با صرف زمان و هزینه ای کمتر ویدئوهای خوش ساخت و دست اول تولید کنید. این نوع ویدئوها می توانند نقاط فروش کلیدی را منتقل کنند اما در عین حال پیام را بیش از حد پیچیده نکنند و جذابیت بصری را هم حفظ کنند.
- محتوای جذاب
همانطور که می گویند یک عکس از هزار کلمه تأثیرگذارتر است، گیرایی و تأثیر یک ویدئو هم فوق العاده زیاد است. تصاویر گرافیکی رنگارنگ که با اطلاعات به ظاهر خسته کننده ترکیب شده اند می توانند ابزار بسیار مناسبی برای رساندن پیام شما به مخاطبینتان به روشی جذاب و جالب باشند.
با طراحی موشن گرافیک های خوش ساخت می توانید ایده های پیچیده، آمار و ارقام و نکات مهم را به محتواهایی جذاب تبدیل کنید.
اگر می خواهید طرز کار محصولتان را توضیح بدهید یا بگویید چه مزایایی برای مشتریانتان دارد یا چرا آنها باید خدمات شما را امتحان کنند، این ابزار می تواند ظرف چند ثانیه این کارها را انجام دهد. نیازی نیست زمان زیادی را برای تولید محتوای خسته کننده ای که کاربران به احتمال زیاد آن را نادیده می گیرند هدر کنید. انیمیشن و حرکت عناصر بصری متعدد به داستانتان شفافیت می دهند و باعث می شوند مخاطبین بتوانند به آسانی ایده های اصلی محتوا را درک کنند و توجهشان را روی پیام های مهم متمرکز کنند.
از اینکه برندتان سر زبان ها بیفتد هراسی نداشته باشید. ایجاد محتواهای داستانی جذاب و به یاد ماندنی در حال حاضر بسیار آسانتر از آن چیزی ست که فکرش را می کنید.
در نهایت برای تهیه موشن گرافیک تصمیم بگیرید
موشن گرافیک قابلیت این را دارد که به یکی از ابزارهای بسیار مفید و رساننده های پیام برند برای اکثر شرکت ها تبدیل شود. این نوع ویدئو از قدرت سرگرم کنندگی و الهام بخشی بالایی برخوردار است و می تواند مخاطب را به انجام عملی که به آن نیاز دارید تشویق کند. چه هدف نهایی شما تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از بهینه سازی برای موتورهای جستجو باشد، یا افزایش شناخت برند یا به اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی، یا موفقیت در هدف گیری مخاطب، یک ویدئوی جذاب می تواند شما را به تمامی این اهداف برساند.